نوشته شده توسط : اهوراوب

دستگاه دیاگ مناسب بخرید !

دستگاه دیاگ مناسب ، در موتور خودرو ها حافظه موقتی بنام ایسیو وجود دارد. با استفاده از دستگاه دیاگ این کد شناسایی میشود و خطای ایجاد شده اصلاح میگردد یا در صورت نیاز قطعه مورد نظر تعویض میشود. به این ترتیب وضعیت خودرو بحالت اولیه باز میگردد.

در صنعت خودرو بطور کلی منظور از دیاگ کردن یا دیاگ زدن تشخیص و رفع عیب خودرو است .

اما اصطلاح دیاگ خودرو به این معنی است که بتوان با استفاده از اطلاعاتی که کامپیوتر خودرو در اختیار ما قرار میدهد، خودرو خود را عیب یابی نموده و بتوانیم اشکالات بروز امده در آن را شناسایی نماییم.

دستگاه دیاگ خطاهای دائمی که معمولا نشانه خرابی قطعات یا اشکال در کانکتور آنها می باشند . در کنار لیست خطاها گزینه پاک کردن خطا نیز وجود دارد ، برای اطمینان از وجود اشکال بهتر است یکبار خطاهای موجود بعد از یاداشت کد خطا پاک شود .

در صورت تکرار خطا بعد از پاک کردن و روشن کردن موتور اتومبیل وجود اشکال در سیستم حتمی است و باید نسبت به تعویض قطعه مربوط و رفع اشکال اقدام نمود .

دستگاه دیاگ برای اینکه بتوانند اطلاعات کامپیوتر خود را به نمایش در آورند باید به پورت یا درگاهی در خودرو به نام او بی دی ( OBD ) متصل شوند که اینکار توسط یک کد خوان انجام میپذیرد.البته پورت های او بی دی در خودروهای مختلف در جایگاه های مختلفی قرار دارند، بعضی در زیر داشبورد، بعضی هم زیر کاپوت و بعضی ها هم در کنسول میانی خودرو.

برای خرید دستگاه دیاگ مناسب میتوانید از فروشگاه آنلاین قطعات خودرو به صورت اورجینال وبهترین مدل خریداری کنید.

برای خرید کافیست با شماره ی ذکر شده در ارتباط باشید تا با واحد فروش تماس بگیرید و اطلاعات لازم درمورد انتخاب دستگاه دیاگ دریافت کنید.



:: برچسب‌ها: خرید دستگاه دیاگ , دستگاه دیاگ , دیاگ ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اهوراوب

از کجا بفهمیم چه نوع ایسیویی روی ماشینمون نصب شده ؟

آشنایی با ایسیو خودرو را امروز در این مطلب برای شما ذکر میکنم تا بتوانید به طور دقیق نوع ایسیو کار شده روی خودروی خود را بفهمید.

یکی از مهم ترین قطعات خودرو های امروزی ecu یا کامپیوتر آن است.

آشنایی با ایسیو خودرو،از هر خودرو معمولا با چند کامپیوتر مختلف تولید شده است اما هر کامپیوتر چه مزایایی و چه معایبی دارند؟

کاملا واضح است که با پیشرفت علم کامپیوتر ها پیشرفته تر و کوچک تر شده اند پس این فکر که کامپیوتر های ماشینهای قدیمی بهتر هستند یک فکر غلط است اما یک تفاوت در میان خودرو های داخلی و خودرو های خارجی است که از برند معروفی استفاده نمی کنند.

بعنوان مثال خودروی پراید نسل اول انژکتوری آن را که نیمه انژکتور بود طراحی زیمنس بود بعد از یک سال به ساژم فرانسوی تغییر کرد بعد از آن ورژن جدیدی از زیمنس را در آن گذاشتند در آخر از کامپیوتر های کمپانی بوش استفاده کردند ولی الان از کامپیوتر های چینی و یا تولید داخل استفاده می شوند‌.

اما از کجا بفهمیم کامپیوتر خودروی ما چه مارکی است؟

به کوئل خودروی خود نگاه کنید. اگر وایر ها خطی چیده شده باشد کامپیوتر خودروی شما زیمنس و یا ssat استاگر وایر ها بصورت مربعی چیده شده باشد ecu ساژم یا بوش است

در سمند موتور ملی و ۲۰۶ تیپ ۵ اگر دریچه گاز برقی بود کامپیوتر بوش است و اگر دریچه گاز دارای استپر بود ecu زیمنس است.

در ۲۰۶ تیپ دو و تیپ سه اگر دریچه گاز برقی بود ecu والئو j34 است ولی اگر دستی بود و استپر داشت ecu ساژم s2000 است. در خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ تولید بعد از سال ۱۳۹۳ از کامپیوتر های شرکت کروز استفاده شده است و دریچه گاز آن سیمی است.

در خودروهای ساینا، رانا، تیبا از ECU زیمنس با برند های کانتیننتال استفاده شده است.

در خودروی پراید با موتور HP+ از ECU بوش استفاده شده که اکثرا بین مدلهای ۹۰ تا ۹۲ است.

در خودروی پراید مدل ۸۲ با سیستم انژکتوری کیا یا همان نیم انژکتور از ایسیو زیمنس استفاده شده است. این ایسیو با سایر ایسیو ها متفاوت است. کابل آن OBD2 نیست و از داخل کاپوت بغل سر کمک سمت راننده با سوکت مخصوص دستگاه وصل می شود. برای دستگاه زدن این خودرو نیاز به تبدیل کیا است که با خودروی ریو یکی است.

برای آشنایی با ایسیو خودرو و خرید ایسیو زیمنس و کروز میتوانید با گروه کارا یدک در ارتباط باشید تا در زمینه ی ایسیو کروز و زیمنس اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را در زمینه ی خرید ایسیو داشته باشید.

“کارا یدک شما را در خرید بهترین ایسیو کمک و یاری می کند”



:: برچسب‌ها: ایسیو زیمنس , ایسیو کروز , قیمت ایسیو زیمنس ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اهوراوب

امکانات دستگاه دیاگ چیست؟ ،  شاید این سوال بسیاری از افرادی باشد که میخواهند اطلاعات بیشتر راجع به دیاگ بدانند و امروز میتوانید با خواندن این مطلب اطلاعات خود را در مورد دیاگ بیشتر کنید.

فهرست امکانات دیاگ

یکی از گزینه های لیست خواندن خطاهای سیستم است که در آن خطاهای دائم یا موقت قطعات سیستم نمایش داده می شود . خطاهای موقت یا لحظه ای ممکن است در اثر نوسانات شارژ دینام ، وجود ناخالصی در سوخت ، تکان شدید کانکتور ها در دست انداز های جاده یا هر عامل دیگری بوجود آمده باشند و یا ممکن است شروع اشکال در یک قطعه و خطای دایمی باشند .

دستگاه دیاگ خطاهای دائمی که معمولا نشانه خرابی قطعات یا اشکال در کانکتور آنها می باشند . در کنار لیست خطاها گزینه پاک کردن خطا نیز وجود دارد ، برای اطمینان از وجود اشکال بهتر است یکبار خطاهای موجود بعد از یاداشت کد خطا پاک شود .

در صورت تکرار خطا بعد از پاک کردن و روشن کردن موتور اتومبیل وجود اشکال در سیستم حتمی است و باید نسبت به تعویض قطعه مربوط و رفع اشکال اقدام نمود .

تست عملگر ها

یکی دیگر از امکانات لیست دیاگ تست عملگرها است. قطعات زیادی در اتومبیل وجود دارند که بطور مستقیم یا غییر مستقیم از ECU فرمان می گیرند و تست آن ها خارج از محل نصب بسیار سخت و یا غیر ممکن است . انژکتور ها، کوئل ها، استپر موتور، پمپ بنزین، شیر کنیستر، فن خنک کننده و بسیاری از قطعات اتومبیل از این دسته اند که می توان در قسمت تست عملگرها کارکرد آن ها را آزمایش کرد.

لیست تمام این قطعات در قسمت تست عملگرها موجود است بنابراین با رفتن روی گزینه مورد نظر و فعال کردن شروع تست می توان قطعه مورد نظر را تست کرد.

برای خرید یک دستگاه دیاگ مناسب و اورجینال میتوانید با کارا یدک در ارتباط باشید تا بهترین دستگاه دیاگ را داشته باشید.



:: برچسب‌ها: خرید دستگاه دیاگ , دستگاه دیاگ , قیمت دیاگ ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اهوراوب

ایسیو کروز اورجینال از کجا بخریم؟ شاید این سوال افرادی باشد که به فروشگاه قطعات زیادی مراجعه کرده اند و سرشان کلاه رفته است اما دیگر نگران نباشید با کارا یدک در ارتباط باشید.

اساسا ایسیو کروز، تزریق سوخت را کنترل می کند و در موتورهای بنزینی زمانبندی شروع جرقه را برای مشتعل کردن ‏سوخت انجام می دهد.

ایسیو کروز موقعیت داخلی موتور را با استفاده از سنسور موقعیت میل لنگ تعریف می کند به ‏طوری که انژکتور و سیستم احتراق دقیقا در زمانی درست فعال شوند.

یک موتور احتراق داخلی اساسا یک پمپ هوای بزرگ است که با استفاده از سوخت به خود قدرت می بخشد.

هنگامی که ‏هوا به درون مکیده می شود، سوخت کافی برای تولید قدرت باید فراهم شود تا عملکرد موتور حفظ شود، در حالی که ‏باقی ماندن مقداری کافی سوخت برای به حرکت درآوردن مجدد خودرو (به طور مثال زمانی که خودرو خاموش است) و ‏یا می خواهیم دوباره آن را روشن کنیم ضروری است.

‏اختلاط بیش از حد سوخت و هوا باعث خفه شدن موتور می شود و پیشرانه نخواهد توانست خود یا ماشین را قدرت ‏ببخشد.‏
توجه فرمایید صرفا مقدار ترکیب سوخت و هوا مهم نیست، نسبت یا درصد اختلاط آن ها نیز باید صحیح باشد. نتیجه ‏ترکیب سوخت بیش از حد و اکسیژن کم، احتراق ناقص و بی ثمر است که منجر به خام سوزی می شود .نتیجه ترکیب ‏سوخت بسیار کم و اکسیژن زیاد نیز باعث می شود که احتراق کند و ضعیف باشد‎.‎

 ایسیو کروز ، ایسیو زیمنس جزء مارک های پر فروش برای ایسیو است که میتوانید به صورت اورجینال از بهترین و برترین فروشگاه آنلاین فروش قطعات کارا یدک خریداری کنید.



:: برچسب‌ها: ایسیو زیمنس , خرید ایسیو کروز , قیمت ایسیو کروز ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اهوراوب

سفارش کامپیوتر پژو 405 ،  واحد کنترل الکترونیک (Electronic Control Unit) یا ECU بعنوان قدرتمندترین کامپیوتر خودرو ها، مکانی برای گردهم آمدن ریزپردازنده‌ ها در یک مجموعه است.

ایسیو ها از سیستم کنترل حلقه بسته استفاده میکنند؛ درواقع یک طرح کنترلی، که خروجیها سیستم را برای کنترل ورودی‌ های سیستم؛ وضعیت مصرف سوخت، آلایندگی پیشرانه و چند عامل دیگر، بررسی و نظارت میکند.

جمع‌ آوری داده‌ از سنسورهای موجود در خودرو که تعداد آنها هم کم نیست، انجام میشود تا ECU اطلاعات کاملی از وضعیت کلی خودرو از حرارت آب رادیاتور تا میزان اکسیژن موجود در سیستم اگزوز، در اختیار داشته باشد.

کاملا واضح است که با پیشرفت علم کامپیوتر ها پیشرفته تر و کوچکتر شده اند پس این فکر که کامپیوتر های ماشین های قدیمی بهتر هستند یک فکر غلط است اما یک تفاوت در میان خودرو های داخلی و خودرو های خارجی است که از برند معروفی استفاده نمیکنند.

برای سفارش کامپیوتر پژو 405 به صورت اورجینال و کاملا حرفه ای میتوانید با کارا یدک که یک فروشگاه آنلاین قطعات به صورت اورجینال است در ارتباط باشید تا بهترین ایسیو پژو 405 از نظر کارایی و حرفه ای بودن داشته باشید.

در کارا یدک به جز کامپیوتر پژو 405 قطعاتی دیگر از جمله قطعات یدکی ، برقی و .. به شما 405 سواران عرضه می شود از نظر جنس و اورجینال بودن خیالتان راحت باشد چون بهترین ها را به شما عرضه می کنند.

راه های ارتباطی شما با کارا یدک : 

۰۲۱۳۶۶۱۷۶۲۵



:: برچسب‌ها: ایسیو پژو 405 , سفارش کامپیوتر پژو 405 , قیمت کامپیوتر پژو 405 ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اهوراوب

ECU با توجه به سنسور هایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را تحلیل کرده و پاسخ‌ های لازم را به خروجی‌ ها که عبارتند از: انژکتور ها، جرقه زن‌ ها و … اعمال می‌ کند. سنسورهای کیت‌ های انژکتوری مختلف هستند که هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد ECU بهتر می‌ تواند شرایط موتور را درک کند.
از آن جایی که هر وسیله ای گاهی خراب میشود ، ایسیو خودرو نیز میتواند به تعمیرات نیاز پیدا کند . گارایدک همراه شماست تا تعمیر کامپیوتر خودرو شما را به صورت حرفه ای انجام دهد.

حواستان باشد برای پرداخت هزینه کمتر گول تعمیرگاه های غیر رسمی و غیر تخصصی را نخورید ، چرا که این تعمیرگاه ها حتی اگر ایسیو خودرو شما را هم تعمیر کنند با گذشت زمان کمی مجددا با ایرادهای بزرگتری رو به رو میگردید . پس برای تعمیر ایسیو خودرو فقط به تعمیرگاه های مطمئن مثل کارایدک اعتماد کنید.
یکی از مواردی که در تعمیرات ECU بسیار مهم می باشد استفاده از دستگاه های تخصصی و به روز این حوزه است. با کارایدک تماس بگیرید و ایسیو خودروهای خود را سریع و با کیفیت تعمیر کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راه های تماس با کارایدک :

۰۲۱۳۶۶۱۷۶۱۶
تهران ، خیابان ملت ، کوچه میرشریفی ، پلاک ۲ ، واحد ۷
مطالب مرتبط:
جلوگیری از سرقت کامپیوتر خودرو از زبان یک دزد نابغه!
کامپیوتر 206 چیست؟



:: برچسب‌ها: تعمیر ایسیو , تعمیر ایسیو خودرو , تعمیر کامپیوتر , تعمیر کامپیوتر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اهوراوب

تعمیر انواع ایسیو خودرو با کارایدک

ECU خودرو از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر کدام وظیفه خاصی را در کنترل عملکرد خودرو ایفا می کنند. این بخش ها عبارتند از مبدل های آنالوگ به دیجیتال، دیجیتال به آنالوگ، خروجی های دیجیتال سطح بالا، میکروچیپ های ارتباطی و کاندیشنر سیگنال ها. ECU با دریافت سیگنال ها و گزارشات این سنسور های به تصمیم های ضروری می پردازد.

تعمیر ایسیو

در خودروهای انژکتوری، ECU نقش يك کنترل کننده پيچيده الكترونيكی را بازی می کند، به گونه ای که هر لحظه، اطلاعات خودرو را از سنسورهی مختلفی که به آن متصل است، نظیر سنسور دور موتور و سنسور دمای آب موتور دريافت کرده و سيگنال های مناسب را به خروجی هايی مانند انژکتورها و کويل اعمال میکند. عيب يابی چنين مجموعه پيچيده ای بدون ابزارهای الكترونيكی اگر غیر ممكن نباشد، بسيار سخت و مشكل است. به همین منظور، کلیه قطعات الكترونيكی که در خودرو مورد استفاده قرار می گيرند، دارای یک خروجی هستند که در صورت ايجاد عيوب احتمالی، سيگنالی را به کنترل کننده مرکزی يا ECU ارسال می کنند.

تعمیر ecu پس از دريافت سيگنال خطا، دو کار انجام می دهد؛ یعنی با وجود عيوب گزارش شده، بهترين روش را برای ادامه کار موتور انتخاب کرده و سپس این عيوب را در قالبکدهای خطا يا DTC به دستگاه عيب ياب گزارش می دهد و همزمان چراغ عيب یاب را برای آگاهی راننده روشن می کند. بنابراين در اغلب موارد، عیوب ايجاد شده در سیستم را عناصر الكترونیكی داخل ecu تولید کرده و به پردازنده مرکزی ecu گزارش می دهند و در واقع عیب یاب فقط گزارشات یا کدهای خطای ارسال شده را به تعمیرکار ارائه می دهد و بدین ترتیب تعمیرکار به راحتی می تواند با مشخص شدن عیب خودرو به تعمیر کامپیوتر خودرو بپردازد.

یکی از مواردی که در تعمیرات ECU بسیار مهم می باشد استفاده از دستگاه های تخصصی و به روز این حوزه است. با کارایدک تماس بگیرید و ایسیو خودروهای خود را سریع و با کیفیت تعمیر کنید. برای اطلاعات بیشتر با 02136617616 با تماس بگیرید.

همچنین برای خرید ایسیو های چینی ، اصل و ارجینال میتوانید با ما تماس بگیرید . لیست قیمت و خرید انواع ایسیو (کلیک کنید)



:: برچسب‌ها: تعمیر انواع ایسیو خودرو , تعمیر ایسیو , تعمیر ایسیو خودرو , تعمیر کامپیوتر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()